Lättläst

Lätt att läsa

På biblioteket har vi böcker som ska passa vid olika tillfällen. Vill du ha något lättare att läsa kan du hålla utkik efter böcker med en gul prick på. Den markeringen visar just att den är enklare. Vi har också en lättläst hylla på vuxenavdelningen.

Äppelhyllan

Äppelhyllan

Äppelhylla

- alternativa sätt att läsa!

På vår äppelhylla har vi:

Bok & Daisy
För dig som vill läsa och lyssna på en bok samtidigt.

Daisy
För dig som hellre vill lyssna på en bok.

Taktil bok
För dig som vill känna med fingrarna vad boken handlar om samtidigt som du läser.

Blindskrift
För dig som läser med fingrarna.

Logga in